میرزاCarpet

فرش در آئینه ادبیات

میرزاCarpet

فرش در آئینه ادبیات

سلام خوش آمدید

فرش دل

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ب.ظ

ما انسانها همگی زندگیمون رو  مثل یه قالی باف می بافیم، و به پهنای دلمون یه فرشی داریم (فرش دل) هر کسی یه نقشی به فرش دلش زده و از یه رنگ یا رنگهای خاص استفاده کرده ، و هر کسی یه جوری می بافه ، یکی ریز یکی درشت یکی برجسته و ... ، یکی خودش زحمت کشیده و خودش نقش و نگارش و زده و با دل خودش بافته، یکی هم مثل فرشهای ماشینی، دیگران براش نقش زدن و بافتنش، خوبه که ما فرشهامون رو خودمون طراحی کنیم و طوری ببافیم که وقتی کسی میاد و میخواد پا رو دلمون بزاره گره های فرش دلمون پاشو اذیت نکنه، رنگهاشو طوری انتخاب کنیم که چشم کسی رو نزنه، لطافت خودش رو داشته باشه و کاری کنیم که همه جرات کنن پا رو فرش دل ما بذارن، میدونید که فرش خوب فرشیه که هر چی پا بخوره قشنگتر میشه. طوری ببافیم که خریدار داشته باشه .

میدونید چیه؟

من تا جایی که تونستم سعی کردم برای بافتن فرش دلم از رنگهای ملایم استفاده کنم، بعضی وقتها رنگ گلهای قالیم یه کمی پر رنگ و تند میشه ولی سعی میکنم رنگش رو تغییر بدم ملایمش کنم، یه وقتها کلاف قالی زندگی از دستم در میره خیلی سخته این موقع ، چون تا بیام کلاف مورد نظر رو از بین این همه کلافهای رنگارنگی که شبیه به هم هستش پیدا کنم کلی زمان از دست میدم، فقط باید حواسم و جمع کنم که یه وقت رنگ اشتباهی استفاده نکنم و کلاف قالی زندگیمو گم نکنم . آخه فرصت زیادی ندارم که بخوام اصلاحش کنم . امیدوارم فرش دلم خریدار داشته باشه 

 

راستی:

فرش دل شما چه رنگیه ؟ با چه نقش و نگاری میبافی ؟


برگرفته از وبلاگ اسیر زمان
  • سیدمحمدمهدی میرزاامینی

فرش دل

دلنوشته فرشی

نظرات (۱)

دوست دارم فرش دلم رو سفید ببافم ونقش ونگار مهربونی رو طرح بزنم هرکی اهل دل باشه خودش میبینه...
پاسخ:
خیلی خوبه
مراقب فرش دلتون باشید
چون رنگ سفید زود کثیف میشه

درود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
میرزاCarpet

اینجا هر چیزی به فرش ربط مستقیم داره.
--------------------------------------------
این وبلاگ به اشعار، داستان‌های کوتاه و بلند و جملات کوتاه و زیبای ادبی، خاطره، دل نوشته، دستنوشته های همینطوری، مثل و حکایت، ضرب المثل و... که به نوعی مرتبط با فرش دستباف ایران وجهان باشد اختصاص دارد.
--------------------------------------------
برای همکاری میتوانید از لینک تماس با من استفاده نمائید. باتشکر

آخرین مطالب
آخرین نظرات